ТАЈНИ СИМБОЛИ НА НАШИМ ЛИЧНИМ КАРТАМА: Сви са собом носимо скривени масонски знак!

М. Петровић

 

Тачно пре осам година, средином априла 2008. године, обелодањено је како ће изгледати нове личне карте грађана Србије. Највише контроверзи изазвао је лик жене са бакљом у руци као холограм на предњој страни, јер је неодољиво подсећао на Кип слободе у њујоршкој луци. У јавности се подигао талас протеста због овог “увоза симбола”, па су званичници морали да образложе своју одлуку.

Њихово објашњење свело се на то да је на личној карти “домаћи” а не амерички симбол, и да је реч о цртежу скулптуре која се налази на крову зграде Владе Србије у Немањиној 11.

А да су у објашњавању ишли даље, морали би да признају да сличност ових фигура, београдске и њујоршке није случајна – обе су “масонски потпис”. Али, док се за Кип слободе, или тачније за скулптуру “Слобода осветљава свет”, зна да су га француски масони 1886. године поклонили браћи у новој држави, иницијатор постављања ове наше жене с бакљом, рад вајара Ђорђа Јовановића – непознато је. Али њено постојање није чудно…

Исте, 1926. године, кад је почела и њена градња – првобитно је била намењена Министарству финансија – у Палмотићевој број 2 отпочело је зидање Министарства пошта. Масонски симболи на њој су бројни и нимало скривени. Врх зграде, у своје време највише у овом делу града, украшен је наизменичним троугловима и висковима, а цела ограда састоји се од испреплетених симбола шестара, виска и троугла. Ако се сетимо да је 1926. године у Београду био одржан конгрес свих најважнијих масонских ложа, онда ово истицање масонских симбола на зградама министарстава финасија и пошта нимало не чуди…

 

Зграду у Палмотићевој улици пројектовао је Момир Коруновић, али се његовим још успешнијим делом сматра зграда Палате поште број 2 (данас је то “Пошта број 6”) код Железничке станице, чија је градња почела две године касније. У немачком бомбардовању 1941. и савезничком 1944. године, њена фасада је знатно оштећена, а нове власти после рата нису хтеле да је обнове, јер је су је сматрале “буржоаском и китњастом”. Тако смо добили ружну и безличну зграду која траје до данашњих дана.

Записи и фотографије, међутим, сведоче да ји ова Коруновићева палата у своје време била искићена масонским симболима. Историчари уметности данас тврде да је Коруновић “инспирацију црпео из српско-византисјког градитељског наслеђа” и да је “трагао за коренима националног градитељског стила”, па испада да су овде најраспрострањеније алатке биле шестар и угломер и да су Шумадинци били све математичар до математичара…

 

 

ИЗВОР: Курир