Протојереј-ставрофор Љубо Милошевић: Наше све више успавано или већ отето Православље (ВИДЕО)

ПОВОДОМ ОПЕЛА ПСА У ХРАМУ КОНСТАНТИНОПОЉСКЕ ПАТРИЈАРШИЈЕ

Помоз Бог!

Поред највеће жеље и моје духовне дисциплине да се смирим и да што мање говорим напади на нашу Цркву ми не дају то. У мојем малом, у оном делићу козмичке Цркве у мени, не могу да оћутим религиозно лицемерје православног либерализма а који већ прелази у модерни паганизам. Не ради се више о мом смирењу или било чијем, када мора да се у вези многих ствари у канонском систему цркве са смислом говори. Доста је више сакривања иза формалног канонског ситема цркве, у којем, гажењем наших основних водиља послушања она престаје да то буде.

Бићу кратак и јасан.

88 правило Трулског сабора забрањује улазак животиња у храм Божији. Такође и Второзаконије, 23, 18 забрањује улазак пса у Скинију. Контекст и кохезивност односа према псима је забрана како у Старом тако и у Новом завету. Јасно и недвосмислено. После уласка пса у новозаветни храм поново се освећује.

И још нешто: Кремација је забрањена у Православној цркви! Да сад не залазим у “ситна цревца” и то доказујем?

И најзад, Црква као Тело Хиристово и Црква као храм Божији, јесте Скинија, Заједница, на којем се сабирају људи и узносе ЛОГОСНУ славу Богу и тако бого-човечански освећују то место. У Цркви је Оваплоћење Бога са нама, Логос и Човек -теоанропос у нама, и ми сви сабрани у Њему. У Цркви се све узноси на “мислени жертвеник” ради разумног боговједенија – или богознања. Понављам МИСЛЕНИ, РАЗУМНИ, дакле личностни однос у Цркви, па и у храму Божијем.

Питате се а зашто све ово?

Зато што у цркви Фанарског патријархата, у Детроиту, пре неки дан су се опраштали и сахрањивали кера полицајаца. Још и уз звуке гајди? Био је кремиран и његов прах положен испред иконостаса.

И о чему више да говоримо када су у питању расколи, старокалендарци, антиекуменсти, анти-либерали и сва ова “занична”, канонска форма цркве, а у којој су дозвољене и ове ствари. Од када је циркус у цркви Црква – као храм Божији? Јесмо ли ми заиста полудели?

Па се одважно брецамо на “Артемија” и “Акакија”, “Власија”, “Фотија”, “Хризостома” и остале у којима видимо “нељуде” да тако немају место у Цркви? А овај пас има? О овај пас је са овим поступцима за званични канонски систем човек. Пас је у појму опраштања од мртвих, а у Богу живих у храму, у заједници са Разумом – Логосним Човеком, јер присутан на месту сведочења и доживљаја овалоћеног Богочовека. Пас је Логосан – Боже ме опрости, јер Ти знаш шта мислим? Господе помилуј!

Или су ово већ први плодови јаловости раскола које је учинила Фанарска патријаршија?

 

ИЗВОР: “Светосавље”, “Борба за веру”