Небојша Вукановић: Ко је Григорије Дурић?

Као што сам и најавио, након завршетка Васкршњег  поста и нашег најрадоснијег празника Васкрса почећу са објавом фељтона о контраверзном и недостојном херцеговачком владици Григорију Дурићу, јер он није одговорио на нека од питања које сам му јавно поставио. Григорије Дурић је све, бизнисмен, политичар, фудбалер, винар и трговац, само није православни владика. То се јасно може видјети већ на први поглед из његовог неприкладног понаша и стила одјевања, који прије њега није радио ниједан владика српске православне цркве.

  Циљ фељтона је да се напокон скину бројне маске са лице прерушеног и недостојног владике, који својим непримјереним понашањем наноси огромну штету угледу и положају Српске православне цркве, прије свега на подручју Херцеговине, Дубровника и јужне Далмације.

Зашто је ликвидиран Епархијски радио Видослов?

Сједиште Епархије захумско-херцеговачке и приморске у Мостару, Епархијски дом на адреси Конак бр 3-7, претворен је у складиште пропалих и угашених фирми које је основао Григорије Дурић. Једна од њих је и Епархијски радио Видослов, који је основала Српска православна епархија захумско-херцеговачка и приморска 2011. године.

 

 

Григорије је за директора поставио Веселина Гатала, новинара Гласа Српске и РТРС-а који на „Јавном кући Српске“ уређује и води емисију „Људовање“. Гатало је у више наврата на РТРС-у и медијима хвалио пројекат Епархије и владике Григорије тврдећи да ће покретање Епархијског радија подстакнути Србе да се масовније врате у Мостар и долину Неретве!

 

Јако је чудно да поред мноштва образованих и младих Срба повратника у Мостар, Григорије за директора православног Епархијског радија поставља атеисту, борца Армије БиХ и ХВО Веселина Гатала, који се у рату борио против Срба и Војске Републике Српске?

Разлог можда лежи у чињеници да Григорију и Гаталу није било стало до покретања радио станице и подршке српским повратницима, већ до зараде и прања новаца. То потврђује и податак да је послије само 4 године фирма „Епархијски радио Видослов Д.О.О“ угашена, а да никада није емитован ниједан секунд радијског програма!

 

 

Упркос томе Радио Видослов је имао приходе, прије свега донације од институција и људи блиских режиму Милорада Додика. Тако је 5.4.2012. Ревизија дала негативну оцјену предсједавајућем Савјету министара БиХ Николи Шпирићу јер је из буџетске резерве додијелио средства Епархијском радију Видослов без објашњења и Правилника,  а Гатало и Григорије никада нису доставили податке о утрошку донације!? Поставља се логично питање зашто су Никола Шпирић и остали функционери СНСД давали вриједне донације и грантове Радију који не ради и не емитује програм, или је у питању било буџетско чашћавање Григорија за кампању и отворену промоцију Милорада Додика и СНСД-а?

 

 

Способни тандем Григорије – Гатало, херцеговачки чаробњаци већи и од самог Худинија, успели су да прикупи високе приходе иако Радио Видослов никада нити емитовао програм, а то показује и Финансијски извјештај за 2015. годину у којој је Радио Видослов имао 24 000 марака прихода и свеобухватну добит од чак 19 135 марака!?

 

 

Након овако успјешне године и велике свеобухватне добити, која је износила чак 80% укупних прихода, Григорије је на опште изненађење одлучио да покрене стечајни поступак и ликвидира успјешну фирму. Основни суд у Мостару и предметни судија Мајна Ловрић 22.2.2016. донијели су Рјешење о ликвидацији и гашењу Епархијског радија Видослов, те његовом брисања из регистра привредних субјеката!

 

 

Јасно је као дан да је ова ташна-машна фирма служила за извлачење и прање новца, а Григорије Дурић би требао јавности да одговори одакле му радијска опрема и гдје је она на крају завршила? Свима је јасно да муљања са фиктивном радио-станицом и извлачење новаца од политичких донација штети угледу Цркве и Епархије у народу и друштву!

 

ИЗВОР: Блог Небојше Вукановића, “Борба за веру”