Муслимани као ратници и заштитници Русије!

Зоран-Милошевић

Зоран Милошевић

 

 

 

  • Муслимански борци су изузетно драгоцени за руски свет и Русију као државу, јер управо они прикупљају најважније информације о припадницима различитих терористичких групација, укључујући и оне који се укључују у украјинску армију. Њихов вођа Танај Чолханов каже да се не зна где су драгоценији – на обавештајном пољу или као борци

 

 

 

Када се, на пример, на Јутјубу трага за информацијама о рату у Украјини, гледаоца привлачи мноштво снимака муслимана који се боре у армијама Доњецке и Луганске Народне Републике. Део њих се пријавило у добровољце да се бар некако одуже руској држави која их је прихватила када су били остављени. Држава је помогла њихове родитеље (давши им посао, стан…), али и њих преко бесплатног школовања. Овде се, по емоционалном набоју, издваја изјава војника пореклом из Авганистана, који се сећа када су се Совјети повукли из ове земље, да се он са војницима обрео у Русији, јер су му талибани убили родитеље. Када су га војници предали у сиротиште, био је фасциниран пажњом коју је добио. И сада се сећа тога и жели да, иако га нико не дужи ни за шта, врати део дуга руској држави.

 

СЛЕДБЕНИЦИ ИДЕЈЕ ЕВРОАЗИЈСТВА

 

Према подацима Фонда „Народна дипломатија“ више од 3.000 муслимана добровољаца је у редовима две републике које чине Новорусију, при чему, треба нагласити да њихов број расте. У време мира на положајима је 600 бораца муслимана. Међу њима доминирају муслимани из Руске Федерације, тачније из Севернокавкаског федералног округа (Дагестан, Чеченија, Северна Осетија), затим је ту и већи број Татара из Републике Татарстан, Башкирије и Крима, али има и муслимана пореклом из Авганистана, Казахстана, Таџикистана и Узбекистана.

Осети, Чечени, Бурјати, Татари… Сви они следе идеологију евроазијства, под којим подразумевају обнову обрасца живота из Совјетског Савеза, истина у новом смислу. Други желе уједињење са руским територијама, јер следе идеале руске империје. Код Татара је присутна посебност, они имају двојни национални идентитет: себе доживљавају као Татаре који припадају руском свету, тј. као Татаре-Русе. Међу муслиманима добровољцима они чине 40 одсто бораца у Новорусији. Но мотив за учешће у отпору украјинској хунти је жеља да допринесу „руском пролећу“, а ту не доминира религија него жеља за обновом СССР-а. Ово је посебно присутно у Луганској Републици која негује идеологију „црвене“ републике, док Доњецка Република себе изграђује као православну државу, наводи Раис Р. Сулејманов.

 

ПОРТРЕТ МУСЛИМАНСКОГ БОРЦА

 

Муслимани који ратују на страни ДНР и ЛНР обично су верујући људи који теже да неправде лично исправе. Њима се допада и „културни код руског света, а не доктрина „либерализма и толерантности“, као ни екуменизам и глобализација. Многи муслимански борци истичу да се боре за заштиту сопственог идентитета и против експанзије безакоња, које се све снажније примиче и њиховим кућама.

Лидер ових муслимана је Танај Чолханов, кога називају „борбени имам Донбаса“. Против Чолханова у исламским медијима Русије вођена је жестока кампања (иза које стоји Савет муфтија Русије), али се она завршила падом угледа муфтија и самог Савета. Наиме, у Русији постоји снажна група муслимана који подржавају руску цивилизацију, попут муфтије ставропољског краја Мухамеда Рахимова, који је веома позитивно оценио допринос муслиманских добровољаца са Кавказа у јачању руске државности. Постоји и друга струја, концентрисана у Савету, која својим изјавама не шокира само добровољце муслимане него и руску јавност – „да муслимани Русије не припадају концепцији руског света“ (имам Дамир Мухетдинов из Санкт Петербурга).

Али муслимани добровољци следе председника Чеченске Републике Рамзана Кадирова, који себе јавности представља као руског патриоту и позитивно гледа на добровољачки покрет међу муслиманима на Донбасу. Фактички, Кадиров је њихов покровитељ и када имају проблеме у месту рођења због учешћа у рату на страни Новоруса, он им обезбеђује „заштиту“ и посао у Чеченији.

 

 

ИЗВОР: Печат