ЏЕВАД ГАЛИЈАШЕВИЋ ИЗНЕРВИРАО БОШЊАКЕ: „Бошњаци су исламизирани Срби!“

Разговарао Душан Марић

 

Експерт за безбједност, исламски екстремизам и тероризам, Џевад Галијашевић причао је у трећем наставку интервјуа за Пресс о свом поријеклу, Алији и Бакиру Изетбеговићу, тероризму…

 

Тврдиш да 80 одсто муслима у БиХ има српске корјене?

 

„Бошњаци су Бошњаци – национална осјећања се не морају доказивати и не могу бити предмет приговора, нити оспоравања. И ја сам Бошњак. У етно генетском смислу Бошњаци су исламизирани Срби, у мањој мјери и Хрвати. Тај процес исламизације одиграо се углавном у 16. вијеку, када није било глобалне групе типа нације и када су културне везе биле слабије изражене а религијски утицај на заједницу мањи. Бошњаци имају своју етно-генезу и морају је бити свјесни а своју националну свјест коначно морају формулисати и артикулисати. На жалост, моја нација још увијек више личи на вјерски покрет него на озбиљну нацију. А њене националне вође, и кад истичу национални субјективитет, увијек мисле на џамију и вјеру, па више личе на хоџе него на политичке вође.“

 

Да ли си истраживао своје порјекло?

 

Бошњак са арапским, српским и хрватским генима. Галијашевићи су трговачка фамилија из Галилеје која је у осмом вијеку отишла у Шпанију, а затим у Француску. Два вијека касније моји преци су стигли у Босну, којом је тада управљао српски кнез Часлав. Галијашевићи су се ородили са домаћим словенским становништвом на подручју Тешња, Теслића, Зенице, Витеза, Бихаћа и Велике Кладуше. На подручју Теслића, село Комушина, породица хрватског поријекла из лозе Поњавића наслонила се на породичну традицију Галијашевића крајем 17. вијека и од тада Галијашевићи су сви потомци Јуре Поњавића, који су презиме прихватили због заробљавања Јуре и његовог десетогодишњег ропства на галијама Еугена Савојског. Наравно, данас нас има на свим меридијанима али најзначајније заједнице су и данас у наведеним градовима.“

 

А по мајци?

 

„Машићи, моја фамилија по мајци, су српског поријекла из Црне Горе. У Босну долазе у 17. вијеку и примају ислам, мада постоје и многи Машићи који нису мијењали вјеру.“

 

Како помирити Србе и муслимане у БиХ и Србији, тако да међусобно разумјевање побиједи мржњу? Да ли је то могуће?

 

„Да ли је могуће да на политичкој сцени Босне и Херцеговине не буде политичара као што је Бакир Изетбеговић или Хусејин Кавазовић, Шефик Џаферовић и Шемсудин Мехмедовић? Ако је могуће срушити политичко и биолошко наслијеђе Алије Изетбеговића, могуће је да Бошњаци и Срби крену путем међусобног разумјевања. Изетбеговићево наслијеђе оптерећује наше односе и Босну и Херцеговину чини немогућом државом. Проклетом авлијом.“

 

Тражио си да Хашки трибунал подигне оптужницу против Алије Изетбеговића?

 

„Алија Изетбеговић је неосуђени ратни злочинац и требало га је процесуирати а његову злочиначку странку СДА забранити. Само би пресуда Изетбеговићу, као радикалном лидеру најбројнијег народа у БиХ омогућила истинско суочавање са злочинима на свим странама и довела до помирења народа. У историји Босне и Херцеговине нико није нанио толико зла и донио толико несреће и биједе као Алија Изетбеговић. Неспособни, фанатизовани и мржњом задојени лидер.“

 

Изетбеговић је у посљедњем рату из политичких разлога организовао масовна убиства сарајевских муслимана, од којих је најпознатије оно на пијаци Маркале. Није ли Изетбеговић претеча Ал Каиде и Исламске републике у жртвовању муслимана ради остваривања политичких циљева?

 

„Идеја Исламске државе и њене Исламске војске настала је у Другом свјетском рату, у политичком програму Муслиманског братства и његовог омладинског покрета, у нас названог Младим муслиманима. Дјелујући у том покрету Алија Изетбеговић је стекао потребну дозу исламског фанатизма, који је прво испољио писањем програма стварања исламског друштва и исламске државе. Тај програм је назвао Исламска декларација. Рат је њен наставак оружаним средствима. А најбруталнији облик његовог фанатизма је довођење у БиХ муџахедина, који су прије ИСИЛ-а брутално и ритуално одсјецали главе заробљеним Србима. И све то биљежили камерама. Од изградње исламске државе Изетбеговић није одустао ни послије потписивања Дејтонског споразума. Дан касније примио је у држављанство БиХ разне исламске борце и терористе, како би спријечио њихов прогон из БиХ.

Многе терористичке организације, уз помоћ Алије Изетбеговића, његове СДА и његовог сина, корумпираног фундаменталисте Бакира, су направиле снажан продор у бошњачко друштво. У политичке странке, невладине организације, Исламску заједницу БиХ, али и у структуре политичке моћи у Сарајеву. А посебно у обавјештајно-безбједносни и правосудни апарат земље.

Изетбеговићи и њихова СДА су својим односом према ратним злочинима муџахедина, организованом криминалу и тероризму показали да не мисле на државу, да не поштују државне прописе, да мрзе њене народе и да су, баш они, главни кривци за ружне идентификације цијелог бошњачког народа са тероризмом и екстремизмом.“

 

Да ли Бакир Изетбеговић кокетира са екстремним исламом и тероризмом?

 

„Бакир Изетбеговић уз помоћ кадрова своје странке СДА гуши безбједносне агенције, уништава правосудни систем, спречавајући га да функционише и да кажњава терористе и војнике ИСИЛ-а и Ал Каиде у БиХ. И тиме ствара услове за нове злочине исламиста у овој земљи. Права борба против тероризма требала је давно почети као отпор самог друштва, наставити се у безбједносним агенцијама, завршавати у правосудним.

Али, ми немамо ни државу ни правосуђе. БиХ је слуга Запада. Његов протекторат. У којем терористи не скривају своје активности, него се поносе њима. Камерама биљеже своје учешће у свјетској терористичкој мрежи и скоро свакодневно тим снимцима радикализирају многе младе Бошњаке у БиХ.“

 

 

ИЗВОР: Прессрс